Jag tog mig i tygväskan (!)

Jag har en del fantastiskt tyg som väntat på mig att få bli något annat. De senaste dagarna så har jag fått massa inspiration att börja sy. Att bara prata om det gör så att det kliar i mina fingrar.. så idag började jag bara. För någonstans måste jag börja. Inte bara tänka på att jag ska sy; utan faktiskt sätta mig ned och göra det! 

Alla trådar på sin plats!


Gott thé! Blåbärsthé.


Världens bästa strykjärn! Som jag använt flitigt under mina sytimmar. Fixat kanter och så vidare. Tack för alla tips kring strykjärnet L, ♥ 


Jag är igång! Nästa omgång blir det en kragverkstad som hette duga!


Gurkan pärlade och vi lyssnade på radio gemensamt. 


Hon kan det där med färg. Färg för färg i rätt ordning. 


Helt plötsligt så började det snöa! Lite otippat. Det märkte såklart inte jag eftersom jag sällan kollar ut om jag är helt upptagen av något vid händerna. Gurkan utbrast "Det regnar!" och då såg jag att så var det inte alls. "Det SNÖAR!" sa jag då. Wowowiwao!

Handtag till tygkassarna in progress. Jag börjar också bekanta mig med måttbandet och tar inte förgivet att mitt ögonmått är helt hundra. För det är det inte. Bättre att mäta med en gång, så att det blir rätt!


.. Gurkan hade sin egen verkstad. Två pärlplattor fick hon till som jag sedan strök.


Idag blev det två väskor. En till mig, och en mindre till Mini- Me.

Vi är mycket nöjda med vår tisdag. Tänk; vad kreativ en dag kan bli om man bara tillåter sig att vara det! Det är såhär som jag vill leva mitt liv. Omge mig med kreativa, härliga människor som har massa ideér. Vara kreativ själv på alla tänkbara vis. Varken mer eller mindre, ♥ 

3
Maggie Bergius

Vad fina väskorna blev! Det är verkligen roligt att sy:)

Linnea Westling

Hurra! Vilka fina väskor! Heja heja! ♡

Anonym

Heja frk Träd!!!!!
Kreativiteten flödar ser jag!