Crêperie Tati på Kutens Bensin | 20170726

Idag besökte vi Crêperie Tati, här på Fårö. Där serveras såklart crêpes, men även galettes. Crêpes är efterättsvarianten och galettes är den matiga pannkakan med fyllning. 


Det finns skyltar överallt på det lilla huset. Och rosor. I massor! 


Ett najs ställe som jag vet att min lillebror skulle tycka om!


En liten del av inomhuseriet. Vi satt dock ute och käkade invirade i filtar. Höjden av mysighet!


Min galette var ostig fylld med potatis och valnötter. Ljuvligt god!


Efterättscrêpen innehöll vaniljglass med jordgubbar och sylt. Mandelspån och grädde. Galetten var underbar, men crêpen den var något alldeles extra..


Precis utanför Tati finns det mycket att glo på. 


Ja, till och med stirra en smula.

Moppefest på bortaplan! 

Hörni. Det var SÅ HIMLA gott! Jag rekommenderar helt klart alla som gillar pannkakor att besöka detta ställe. Vi köade länge för att få göra vår beställning, men det var det helt klart värt! Jag har aldrig tidigare ätit denna franska rätt. Bara hört att den ska vara något utöver det vanliga. Och yes, det var den verkligen! Svenska plättar kan hädanefter slänga sig i väggen. Jag ska försöka mig på att göra egna pannkakor utav denna kaliber. För min tumme sitter inte mitt i handen vad gäller matlagning. Det är då ett som är hundrafemtio + mer.

Så om ni är på Fårö och härjar någon gång; besök Crêperi Tati! 

1
Anna - Fotograf & Rovfågeltränare

Vilket underbart ställe! Anledningarna att besöka Fårö blir ju bara fler och fler! :D

Svar: Ja, får du möjlighet; far hit! :D
frokentrad.se