Att ta tag i sin krage | Bara få det gjort 3.0!

Mhm. Idag är det en sådan dag. Då allt som legat bara blir gjort. Jag vill liksom sätta mig ned, med tomt huvud och bara plöja igenom. För jag orkar inte göra alla måsten med för mycket som snurrar och fladdrar där uppe. Jag behöver lugn och ro för att färdigställa måsten. Det är bara sådan jag är. 


Så idag har jag helt förutsättningslöst fixat inkomstuppgifter, deklarerat min och lillebrors stuga och ganska snart ska jag ringa upp BVC och boka en tid för Gurkan. En mycket viktig tid som bara måste bli gjord! (Hon är inte det minsta samarbetsvillig..!) Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Jag känner mig alltså envist produktiv idag. Ni vet, man tänker på det som behöver göras; men man låter det liksom bara ligga. Till slut gnager det på en. Ja, i alla fall på mina handleder tills jag blir tokig över måstena som lägger sig oprydligt på hög. Jag hatar det; men hamnar likväl där. Är det någon som har några tips på hur man får tråkiga skitsaker gjorda? Noll motivation, men ack så skönt när det är färdigt och klart! Nu känner jag mig jävligt duktig må ni tro. Och jag HATAR duktighet. Vill benämna det med andra ord. Företagssam?