Vädret, mer än mat, fina miljöer och obegripligheter.

Just nu sitter jag och tittar på den nya kanalen som heter 14. Det spelas en skitdålig låt. Precis intill mig sitter min dotter och är som uppslukad av dessa meningslösa toner. Han som sjunger menar inte alls vad han säger. Min sambo sitter och ser på interaktiv konst, som han själv uttrycker det. Jag är trött. Är glad! Men trött. Jag har varit med om mycket idag. Lyssnat, lyssnat. Sett. Säkert glott. För är det något jag kan så är det att glo. Eller stirra. Hur ska jag uttrycka mig? Kvällen är än så länge ung och det är bara fredag. Min helg är något fullspäckad. Min lilla familj kommer att ha saker för sig både lördag och söndag! Jag lovar att berätta allt eftersom.

Solen har lyst idag. Regnet har fallit. Det var varit varmt, även småkyligt. Det har samsats och slagits en del idag. Vädret. Och min hjärna, delvis. Tackelitackar jobbet för en trevlans dag idag! Jag är glad för att få vara med på ett vänsterhörn. Det är alltid lika roligt! Jag gillar att vara en del av er för allt är så snyggt. Och det som är snyggt gillar en sådan inbiten estet som moi! Var jobbar då Thess (?) kanske du undrar nu. Jo, jag jobbar HÄR! Gå in och släng ett getöga på allt som är så vackert så!