Glimtar från min ateljé | Onsdag 6 september 2017

Igår tog jag mig en medveten tur till ateljén. Jag ställde iordning mina grejer och snyggade till. Åkte en sväng förbi TGR och köpte lite material och annat bra att ha. Nu har jag det helt plötsligt så STORT! Jag som är van vid att ha ett litet bås, liksom. Nu har jag nästan 30 kvadrat att göra vad jag vill med det. Lite förvirrad?

Lampan längst ned har jag lyckats blivit förälskad i. Den hängde där när jag flyttade in och den kommer garanterat att få hänga kvar. Jag ska fixa en stor lampa att koppla in, så att även den ger ljus. Jag älskar lampskelett. Kanske något att jobba vidare på? Man kan hitta dem för inga pengar alls på loppis. Ni, mina läsare kan även dumpa era gamla lampskärmar hos mig! Imorgon ska jag ge mig iväg till ateljén igen och börja jobba. Jag ska släpa med mig material hemifrån och ta med mig. Det som behövs. Idag flyttades mina planer eftersom min pappa ringde och vi pratade i telefonen i över tre timmar. Men det är alltid välkommet! Det är alltid kul att prata med pappa! Så.. imorgon börjar mitt jobb och disciplinen infinner sig drastiskt!