Mörkret.

Jag vaknade strax innan 07.00 idag och det var så mörkt! Jag kan inte riktigt begripa att liksom kylan har slagit sig fast för att inte släppa greppet än på några månader. Det är kallt! Jag vet inte hur jag ska klä mig. Men framförallt så är det mörkt på morgonen vid den här tiden (07.00.) Aldrig är det kul att tro att man vaknar mitt i natten. Usch. Jag är inget fan av vintertiden som nu står för dörren. Jag gillar den inte alls. Träligt, det är vad det är! 

Men nog om gnäll nu. Jag har en hel dag framför mig som jag ska tillbringa i ateljén tillsammans med Abra. Jag kommer att ha det hur fint som helst. Timmar och åter timmar. Jag ska ta med mig paraplyet. Gurkan kanske ska få med sig sitt lilla också. Blåser det? Jag tyckte att jag hörde att det brakade rejält här utanför strax efter att jag vaknade. Precis här utanför har vi fullt med träd som nu har tappat nästan alla sina löv. Det ser dystert ut just nu. Vi får påminna oss själva om att det kommer en vår sedan. Årstiderna är cirkulära, liksom livet självt. Inte glömma! Är det någon idé att ens ha smink på sig i det här eländet? Jag bara undrar.