Sommarlistan! | 2017

Vad ska du ska du göra i sommar?
I sommar kommer jag att ha så mycket tid. Med mig själv och med Abra. 

Ska du åka någonstans?
Ja, i slutet av juli åker jag och min sambo till Gotland och befinner oss där i en vecka. Där ska vi bo i en stuga och rå om varandra. Upptäcka Gotland och ha tid på oss att göra det. Inte stressa ett dugg. Längtar som sjutton!

Hur länge ska du vara ledig?
Jag kommer att vara mycket ledig. Jag jobbar under hela sommaren, enstaka dagar. Men jag kommer också att vara ledig i sammanhängande perioder. Så; mycket ledighet för mig!

Vad vill du verkligen hinna med?
Jag vill hinna med att åtminstone göra några kolteckningar och filma mer. Kanske starta någon form av prat, på något sätt? Det skulle jag verkligen vilja hinna med!

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Egentligen tror jag att jag bara kommer att ta det väldigt lugnt. Jag har haft perioder med förjävlig stress, så den här sommaren är det väl dags för mig att landa. Andas och förstå att jag har mycket tid framför mig. Något som jag tidigare inte alls har kunnat förlika mig med. 

Vad ser du mest fram emot?
Jag ser mest fram emot att åka till Gotland med min karl! Det ska bli skitroligt att åka ut på äventyr. Jag var på Gotland senast 2012 och jag har velat dit igen sedan dess. 

Vad kan gå fel?
Varför fokusera på det som kan gå fel? Ingenting som jag vill spekulera i.

Vem kommer du vara mest med?
Min tax. Garanterat. Därefter min karl och sedan min dotter.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Smink. Vad det ser ut som just nu! Annars skor. Antagligen. Jag får bara tag på rediga skräpskor just nu! Och jag vill ha tag på ett par sköna som sitter bra på foten (och nej, de behöver inte kosta en förmögenhet!)

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Allergitabletter. Haha. Jag började iofs redan i mars, typ.

Kommer
du använda det?
Mm. Varje dag!

Kommer du bli brun?
Nja, nej. Det kommer jag inte att bli. Få lite färg kanske, men brun? Nej. 

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Känn ingen presentationsångest! Fast nu när jag skriver det så känner jag att den kommer krypande. Haha. Inte bra!

Vad kommer du
äta?
Jag kommer att äta väldigt mycket grillat och en hel del ute. Mycket grönsaker, haloumi och glass. Jag har det bra, jag!

Vad kommer du dricka?
Jag kommer att dricka aloe vera, somriga drinkar och vitt vin! + vatten. Såklart. Och skitmycket kaffe! 

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
Att jag får tid till att tänka till. Vad jag vill och inte vill med mitt liv. Få tid till att stanna upp och reflektera. Var kommer dessa ord ifrån? Hm.. känner du dig träffad? 

Vad kommer du ha på dig?
Jag kommer att ha på mig bekväma kjolar, shorts och enkla t-shits. Om det är riktigt varmt ute kommer jag att ha på mig en axelbandslös historia. 

Hur kommer du att göra dig illa?
Bränna mig, om jag inte passar mig. 

Vad oroar du dig för?
Att jag inte kommer komma fram till någonting viktigt i min tankeprocess.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Det extra speciella är jag kommer ta hand om butiken helt själv i 2 veckor i sommar. Det har jag aldrig tidigare varit med om. Så det är väldigt speciellt! 

Hur kommer du minnas din sommar sen i september?
Som en väldigt kärlsksfull en. Full med spännande erfarenheter!

Listan har jag hittat hos Elsa. Kolla in den HÄR! 
 
2
Hanna Karlsson

Kul att läsa din lista!

A M

Kul lista, älskar sådana! :D
sv: Ja den är riktigt god också!
Kram <3