Solsting och världens lataste konstnär.

Solen skiner! Jag har varit ute med Abra första gången och nu sitter jag här. Latar mig tillsammans med min mensvärk. Liksom konstnärsdrömmen. Jag lyssnar på en ytlig podcast och jag har nyligen shoppat smink på internet. Eftersom jag just nu känner mig som världens fulaste människa. Känner ni igen er att det är lättare att shoppa smink över internet? Om jag står på Åhléns och ska välja så får jag beslutsångest och kan vara där i timmar. Alldeles för länge. Då blir jag en sådan där jobbig människa.

Mitt emot mig står spegeln som visar dagens ansikte. Jag ser inte klok ut. Håret på ända. Diffus värk i magen som jag grämer mig för. Den kommer att bli värre. Jag ska strax börja knarka alvedon. Osminkad. En 8 år gammal myströja med död sjöman och shorts. Vad jag ser ut. Tycker lite synd om mig själv just nu. Oklart varför. Har det enormt bra. Egentligen ska jag inte klaga. Inte alls. Jag måste fan sminka mig. Det är precis sådana här dagar som man ska göra det. När man känner sig som värst. Det är mensens fel. Dags att börja dagen med måleri av högsta grad.