Projekt: Lapptäcke.

Pappa har hört det. Det vet jag att jag har sagt på telefonen. Ni kanske inte känner till det. Kommer ni ihåg att jag sa att vi fått en ny familjemedlem? Här är den; MASKINEN! Jag har ett projekt! Som har hållt på sedan min födelsedag. Jag syr ett lapptäcke till Sommarstugan. Det är enormt kul att sy med maskin. Allt blir så.. snyggt. Och rakt! Inte alls som att sy för hand. Om man inte är åt det omänskliga hållet. Själv är jag sjukligt mänsklig. Det syns liksom att jag har gjort det för hand. Om jag gjort det för hand. Nog om det. Nu ska jag visa, kolla! 


Mm. Där står den och tronar snyggt och stiligt. Maskinen.


Räknar antalet till 22, 23 lappar och lägger dem på hög.


Långa, färdiga rader på golvet redo att sys ihop och bli till ett råmäktigt lapptäcke.


Organiserat kaos.

Och yes. Jag kliver på dem! Lägenheten är trots allt bara 26 kvadrat. 

Jag tänker att lapptäcket ska ligga slängt på en assnygg bäddsoffa. Som jag hittat skitbilligt på Blocket. Och så ska jag tänka och skratta tyst för mig själv "Haha. HAHA. Har jag gjort det där orimligt fina täcket som ligger så snyggt avslappnat på den lilla bäddsoffan?! Nä. Omöjligt!" och så ska jag trippa omkring i den nystädade och nysåpade lilla stugan från femtiotalet. Jag har storslagna planer. Ja, ni förstår ju!

2
Johanna

Åh ser ut att bli väldigt fint! Själv är jag verkligen värdelös på att sy, har bara traumatiska minnen från syslöjden😉

Caroline

Åh va roligt! :)