Novellprojekt, kaffe & en nygammal vinkning.

Jag har påbörjat något väldigt roligt, hörrni! Aldrig trodde jag att jag skulle komma igång med något vettigt efter denna torka; men jo. Nu är jag igång och det riktigt brinner i min lilla tändsticksask!


Min arbetsplats på 26 kvadratmeter! Ett snyggt, snidat bord och en gammal bekant stol som går att lita på. För att inte glömma kudden! Den kommer från BEMZ. 


Kaffe = OBLGATORISKT! Alltid i en av mina Muminmuggar. Mainstream, mainstream (!)


Material och research. Hög på hög. Grej på grej.


Dagens jag..


.. ser ut såhär när jag vinkar! På äldre dagar har jag börjat hälsa som min gamla bildlärare i gymnasiet. En äkta, norrländsk vinkning. Haha. Om du läser det här; jag saknar dig! 

Äntligen har jag börjat komma igång med mitt skrivprojekt. Jag ska vara med i en Novelltävling hos Novellix med sista tävlingsdag den 30 juni. Jag fick tipset av Molnrum att vara med. Deadline på 9 dagar då jag började idag. Åh, i det här hushållet ÄLSKAR vi deadlines! (I alla fall jag. Något extremt!) Ett projekt kommer lastat.. Med vadå? En kärlek på håll. Det är allt ni får som smakprov på novellen som komma skall. Nu ska jag fila och trixa. Hamra och spika i mitt eget rum som en gång delades med andra. Det är så skönt att skriva med ingen över axeln. Ingen som har någon åsikt. Varken bra eller dålig. Inget "Skriv såhär, skriv sådär!" Jag bara skriver. Rättar till efter som. Drar bort och lägger till. För hur var det egentligen, där i oktober 2015? Kan hända att jag tar hjälp när tävlingen börjar gå mot sitt slut. Hojta till om du vill smygläsa i hjälpande syfte eller så! Ge din åsikt så får vi se vad som bli över.