Snygga skyltar och ensamma sniglar.

En balanserande snigel hittad på gårdagens kvällspromenad.

Öppetiderskylten som sitter på mitt jobb, hemmagjord. 

Vad gör jag på dagarna? Varför är det så tyst just nu? Jo, jag jobbar heltid hela den här veckan ut. Det går finfint och det är roligt att sköta butiken! I förra veckan gjorde jag en helt ny skylt som sitter på butiksfönstret. Just när jag satt och skrev så kom jag på mig själv med att behöva köpa nya pennor. Och finare papper. Så att jag kan börja illustrera igen. Det var ett tag sedan som jag satt och ritade hus och utemiljöer. Måste komma ihåg att sätta upp det på min mentala att- göra- lista! Jag får fotografera Gotland och göra illustrationer därifrån. Just där finns det så himla roliga hus att rita av.  En hemmagjord pizza väntar på mig i ugnen. Det börjar lukta fantastiskt och min mage kurrar. Glömde lunchen. Idag. Igen. Senil. Inte bra, jag vet. Skyll på mig. Det kommer ändå inte hända något. För evigt lika dement som alltid. Nu ska jag kika in i ugnen och se vad som händer. Ser gott ut, det där!