Destination Fårö | 20170724

Äntligen! Vi gick upp klockan 05.00, packade det sista och gav oss iväg till resan som vi längat efter så länge nu. Fjärilar i magen och bubblor i fötterna. Yes, mot världens bästa ställe! 


Klockan 06.00 gick bilen av mot Nynäshamn där båten väntade. 


Nästan hela familjen var samlad! Bara Gurkan saknades. 


.. där stod den! Båten, myten, legenden. 


Här kommer ett kraftfullt hopp eftersom det inte finns något roligt att fotografera på båten. Helt ärligt alltså. Så därför tar jag er direkt till Fårö Fyr! (Fast först var vi i Visby, of course!) 


Stenar, stenar.. vatten. 


Lite större stenar. 


Ja, dem halkade jag omkring på i alldeles för fina skor. Som tur hade jag Converse i bagaget! Bra mycket skönare.. minst lika snygga!


Mina två kärlekar! ♥ Ser ni vad vitt allt är? Ljust som snö.


En kul stensamling någon kollega till mig gjort i en svunnen tid. Meditationen var ett faktum. Säkert skrattade hen också, misstänker jag.


Abra tog sig en välförtjänst gäsp- paus. Vi släppte henne lös när vi inte såg några människor i sikte. Det var dåligt med folk. Liksom folktomt?!


Alltså.. haha. Kan bara skratta. Så vackert är det! 


Idyllen bor i Gotland med omnejd. Jag älskar det! 

Nu är vi framme i stugan och Abra är nöjd, nöjd, nöjd. Det lyser om hela taxen. Hon gillar Gotland! Har alltid gjort det. Roligt nog har hon varit här två gånger nu. Vi bor i en stor stuga på Fårö, nära Ulla Hau. Ska visa er den! Det är så fint här, så rofullt. När jag är gammal och kanske gråhårig vill jag bo här omringad av hundar i olika storlek. Nära vatten, på ett tryggt avstånd från jättemånga. Nu kurrar våra magar och vi ska ut och leta efter mat. Vi ses! För ni följer väl med oss på vår resa runt Gotland?