09.38

Jag har lämnat min storunge på förskolan och jag sitter just nu hemma och andas ut ett slag. Jag blir alltid så förbannat trött av den där backen som aldrig vill ta slut. Varför välja en förskola som ligger intill en backe? Haha. Solen skiner inte idag. Det är mulet ute och jag hoppas innerligt på bättre ljus där utanför. Jag vill vara ute idag igen för att filma. Jag har några timmar på mig att koka ihop något. Jag har mina ideér, men jag låter slumpen avgöra allra mest. Det blir som det blir (fast genomtänkt på ett sätt ändå.) Tog nyss ut taxen på en halvtimmes promenad. Hon uppskattade rundan runt sjön. Men ack och ve vad skitig hon blir i detta slafs! Skitjobbigt att vara ute med någon som förvandlas till ett grustag så fort hon sätter tassarna utomhus. Tycker synd om henne, hon är närmare marken än någon av oss. Jag har bett henne att bara ligga i korgstolen idag, hur mycket hon än vill ligga i sängen och mysa. Inte idag.. 

Vad sägs som en påtår? Litervis med kaffe har ingen dött av.