Skitviktiga texter, riskakor och annat djävulskap.

Här sitter jag då. Snart 25 år gammal med ett par orangeagula hörlurar och en muminmugg med ett självporträtt på. Ja. Här har jag suttit, framför datorn hela förmiddagen och efter lunch. Skrivit en text som ska in till konsthögskolorna. Hoppas innerligt på att den är bra. Väntar på återkoppling för att se om texten funkar. Om det är något som behöver ändras eller inte. Se vad det hela leder till och mynnar ut i. Taxen ligger bakom mig och sover. Känner intensivt att hon är lycklig över att hon just idag har en närvarande matte till hands. Att vända sig om att prata en stund med. Haha. Jag ska ta mig en kopp kaffe och inte ta mig en karl just idag. För nu ska jag bara jobba och känna mig fri i mitt arbete. Jag riktigt njuter här hemma. Ja, ni skulle se mig så fint jag sitter här med en tofs som sitter helt åt helvete. Jag har ätit alldeles för mycket smör och min klänning är också den åt det senapsgula hållet. Jag matchar in mig enerverande bra med min närmiljö denna torsdag. Jag är osminkad men det ska det bli ändring på. Tro mig, jag kan gå till postlådan utan smink. Även fast jag i nuläget inte har en postlåda. En dag, kanske. 

Jag känner mig fan tillfreds med livet just nu. Just för att jag prickat av ännu ett "måste" på min lista. Nämligen att börja färdigställa texten. Jag har börjat! Åh så fint det känns! Solen tittar ju till och med fram efter att ha varit på ferie den senaste veckan! Så skönt när den lyser in här på mig som sitter vid mitt vingliga; men ack så älskade bord! Som troligtvis kommer att kremeras med mig. Nu ska jag fortsätta med att redigera film. Återkommer när jag återkommer.