I ett nytt sken av detaljer | Lägenhetsuppdatering

I det senaste inlägget var det lite huller om buller och stök. Nu är det något mer städat! Fast som ni säkert redan känner till; jag gillar inte att försköna verkligheten. Typ städa ett stökigt barnrum bara för att fotografera det. Så att det ska bli fint på bild och ge sken av något annat. Nä. Det känns lite.. sjukligt. Ändå ska ingen undgå mitt nya hem. Jag är så glad över det att ja, vad mer ska jag säga? 


De fyra omaka stolarna kring det runda bordet. Jag älskar det här bordet, det kommer jämt att finnas i mitt liv. Ett med en lång och innehållsrik historia.


En skymt in mot köket. Vintrinskåpet skruvade min sambo ihop oroväckande fort. Hur gör han? Ingen har listat ut det där mysteriet än. 


Detaljer ovanpå vitrinskåpet som är inspirerat av gamla läkarskåp. Ni vet de där skåpen med en massa härliga formalinburkar i? Med hjärnor, hjärtan.. foster. Alltid lika faschinerande.


Imorse bakade jag och Gurkan scones. Eller, hon satt och sa "vad gott det ska bli!" medan jag degade ihop en formbar massa. Det träffar aldrig fel. Och enkelt är det dessutom!


En liten del av loggian (som en balkong, fast ändå inte.) Vi använder den som kombinerat arbetsrum/mysrum. Mattan har kommit på plats och korgstolen tycker Abra allra bäst om. Självklart drar den till sig en del döingar också.. haha. Jag har fått många besök med hjälp av den där.


Lakanen som numera är gråa istället för randiga. Bädda föressten inte sängen alltför ofta och absolut inte varje dag! Kvalstrena gillar bäddade sängar. Mer stök åt folket!


Hatthyllan har kommit upp. Ovanpå ska jag skrapa ihop korgar att ha där hattarna nu ligger. Ännu mer organiserat. Kan man få för mycket korg? Av korg? Nej. Men för mycket av plast.


Hallampan som är teater! 

Tavlor och speglar som väntar på att få komma upp. Innan vi börjar hänga upp något så vill jag måla över spacklet på väggarna. Jag vill inte att en enda vit fläck syns. Själv får jag fundera vidare var allt ska sitta och inte.