I det organiserade kaoset bland flyttkartonger och anteckningsböcker från förr.

morgon bär det av mot nya insikter. Äntligen! Här hemma räknar vi ned tiden med hjälp av ihoptrasslade timmar. I hopp om att tiden ska gå ännu fortare. Vi längtar! Och som vi väntat.. Förväntansfull, men ack så trött! Hur många kartonger har jag packat nu? Jag har totalt tappat räkningen..


Ni ser inte alla kartonger. Ni är inte ens i närheten av att se alla. 

Abra ligger här strax intill och vilar. Vi tog oss en lång promenad på morgonen, nästan en timma utomhus i det soligaste av väder. Vi lämnade Gurkan på förskolan så att jag kan packa i lugn och ro. Och i ärlighetens namn är det väldigt trångt här nu. Det finns nästan ingen plats alls att röra sig på här. Och inte är jag särskilt rolig mamma nu heller när allt vi har ska ned i kartonger. Nä, så som ni säkert förstår så kommer hon att trivas något bättre på förskolan idag. Det är trångt. Och jävligt. Jag ser det hela som en jävligt utdragen förlossning. För vilken tid det tog för oss att hitta denna lägenhet. Men; den dök upp i rättan tid. Helt i rättan tid! Jag har lite kvar att pyssla med idag. Bland annat att kasta micron från den tidiga tjugohundratalet. I mitt område gör det absolut ingenting om man "slänger" något i soprummet. Jag behöver alltså inte ha det minsta dåliga samvete för att jag gör mig av med saker som inte längre används. För det kommer ändå till användning. Igår kastade jag en rullvagn som hört hemma i badrummet och den försvann inom loppet av 30 minuter. För att summera: Det kommer till användning! Och det är bra, det är riktigt bra. 

Flyttkillarna kommer hitt tidigt på morgonen, så nu är det inte alls många timmar kvar. Det kommer att bli så spännande att kunna röra sig i den nya lägenheten eftersom den har så mycket plats. Den jag sitter i nu ligger på 26 kvadrat (yes, vet att jag har tjatat om det men hallå liksom?!) Nu kommer vi ha betydligt mer yta att röra oss på. Jag kommer att älska det. Vi kommer att älska det. För fan, vad vi har väntat. Längtat, trånat och suktat efter att hitta ett större boende. Jag är så glad! Inne i märgen glad över att få bo i ett sådant fint område, med väldigt nära Mälaren. Jag har alltid velat bo sådär. Och från och med imorgon kommer jag att göra just det. Bo precis sådär. Tänk vilka märkliga vägar livet kan promenera. 

1
Johanna

Vad fint det låter! Lycka till med flytten, inte så kul men skönt när det är över!😉