Öppenhet, ögonproblem och ett stort paket med klänningar.

Idag är jag blommig och trött. Mensvärken har rullat in och min allergi är förjävlig. Om det nu är allergi och inte en ögoninfektion. Jag hade en för några år sedan (det gick på förskolan då.) Jag är skiträdd att jag har åkt på det. Hur jag nu ska ha kunnat gjort det. Jag får se hur jag mår under morgondagen. Om jag fortfarande mår som jag gör nu så får jag gå till vårdcentralen. Ska kolla upp tips och trix på hur man kan lindra det här, vad det nu än må vara. Att avvakta i några dagar kan ändå vara en idé, nu när jag tänker efter. Jobbigt läge. Jag hoppas verkligen inte att Gurkan får det också. 

Idag har jag bara gått runt och skrotat i centrum. Tagit det lugnt och gått runt i affärer i väntan på att jag ska hämta hem min dotter för en vecka. Ikväll ska jag också hämta klänningar på posten. Det känns som att det är hundra stycken, även fast det "bara" är sex. Jag har hittat världens drömbutik på Tradera där jag har fyndat loss rejält. Hur fina klänningar som helst till ett underbart bra pris. Ni som känner mig vet att jag gillar gamla klänningar. Är de inte gamla så vill jag att de har ett äldre snitt och åtminstone ser gamla ut. Jag är osäker på om jag ska börja gå iväg strax eller om jag ska vänta. Det ser ut att vara regn i luften. Igen. Solen lyser med sin frånvaro. April 2017 levererade århundradets aprilväder. Jag får skylla mig själv att jag fryser. Jag väljer de tunna jackorna eftersom det ska vara varmt nu, tycker hela jag. Nu ser det inte ut såhär, så jag får skärpa mig och pälsa på mig i äkta februarianda.