Lördag med konstutställning och sushi.

Idag vaknade jag och Gurkan ganska tidigt. Jag tog mig två koppar kaffe, slötittade lite på youtube och sedan var det bara dra igång med bad och påklädning. Vi tog oss en sväng förbi en kompis som just nu ställer ut på Tyresö Konsthall. Läs mer om utställningen HÄR! Rekommenderar den verkligen! Den var jättefin och det var väldigt kul att se! Gurkan blev också förtjust, haha. Det gick hur smidigt som helst att ta med henne på bussen. Hon satt lugn och stilla hela resan, puh! Jag struntade i att ta med vagnen eftersom det kan vara lite lurigt att komma på bussen med vagn, särskilt i Tyresö eftersom det bara går bussar därifrån. Men - det gick bra! 

När vi tittat klart på utställningen satte vi oss på närmaste sushi- ställe och käkade. Tyvärr var det ingen höjdarsushi, dessvärre. Jag har blivit mer och mer kräsen vad det gäller sushi. Så typiskt mig att snöa in på någon mat och så är det den enda maten jag tänker på i ett halvår, typ. Nu är det sushi som gäller. Gurkan åt endast ris. Tyckte att det var okej idag, eftersom dag har vi haft en "umgåsmedvarandradag.." Då får man liksom äta det man tycker bäst om i världen, känner jag. Jag käkade ju sushi, hallå! Jag har haft en fin dag idag. Finare än på länge! Bilden är tagen i Norra Sköndal. Finns en rund tunnel där. Kanske en gammal kotunnel, vad vet jag? Jag tackar inte nej till fler sådana här dagar, det gör jag då rakt inte!