Det var grönt i två sekunder.


Nycklar. Mitt huvud på ett fat.

Jag har en kort vecka denna vecka. Klockan är just nu 20.50. Jag ska ställa om min väggklocka innan jag går och sover ikväll. Den är fortfarande kvar på vintertid. Så dags nu att ändra om. Vad seg jag är! Jag är liksom någon annanstans. Ny bloggdesign har jag också. Själv tycker jag att det är något mysigare att vara här inne nu, vilket känns bättre. Det som är kallt och kliniskt är jag klar med vid det här laget. Nu är det bara ombäddat som duger!

Jag mår bra, men jag är trött. Att vara heltidsförälder i veckorna är tufft (men ja, absolut värt det!) Jag beundrar dem som väljer att skaffa barn helt på egen hand. Det kan då inte vara lätt. All eloge till er! Det är beundransvärt, verkligen. På fredag så är jag ledig igen. En hel helg för mig själv. Tänka sig. En hel helg - igen! Det känns så märkligt att ha hela lägenheten för mig själv. Det är delvis svårt att ta in, faktiskt. Att jag kommer att vara bara själv här. Svårt att fatta, men det är så mitt liv ser ut nu. Det har ändrats drastiskt och jag tycker om förändringen. Det känns som att jag kan andas numera, när jag får vara för mig själv. Jag är en sådan där typ som behöver det. Jag kan inte umgås jämt. Behöver vara med mig själv för att kunna tänka ordentligt. Det är viktigt för mig.

Ikväll ska jag i bästa fall lägga mig i badet och se om Gurkan kan slappna av i ett ensamt, mörkt rum. Jag har gjort så en gång tidigare (med badrumsdörren öppen, såklart!) Min lägenhet är så liten att det är svårt för henne att varva ned när jag är i samma rum. Hon bodde ju trots allt i garderoben tidigare. Haha. Så alla sätt för henne är bra, så att hon får varva ned. Igår kväll tog det LÅNG tid innan hon somnade. Det var nästan omöjligt för henne att varva ned. Hon var totalt uppskruvad. Och då är det inte kul att vara ensam. Då är det tufft faktiskt. Men säg något jag inte klarar av? Här är din kackerlacka!