19.23

God kväll! Idag är det äntligen fredag. Fredag är nämligen min favoritdag, oavsett om jag är ledig eller jobbar. Just nu sitter jag här med ostbågar, Gurkan i sängen, barnfilm på tvn och Abra i korgstolen. Jag hämtade hem Gurkan i värsta spöregnet idag. Direkt när vi kom innanför dörren så fick vi byta om. Vi var båda dygnsura. Jag håller tummarna under bordet och hoppas att varken hon eller jag blir sjuka efter det där anfallet ovanfrån. Hon sa inget. Tittade bara ut. "Regn!" sa hon. Inget mer. Jaha. Det var jag som tyckte att det var överjävligt med allt vatten som jag inte kunde hindra på något sätt. Vi gick in och bytte om. Frid och fröjd.

Gurkan fick ta Abra själv idag, när vi skulle gå ut en snabbis. Vad glad hon blev! Kände sig liksom stolt, haha. Gurkan, Gurkan, Gurkan.. första helgen som jag har henne själv! Känns fint. Nu ska jag fortsätta min fredag på bästa sätt. Hej!